Monday, April 09, 2007

Mea Culpa

Ή όπως γράφεται αυτό κατά τους Λατίνους.

Λοιπόν σε προηγούμενό μου βλογ, με αριστοκρατικό τίτλο αφοδεύματα, και με κοινό τίτλο σκατά, έγραψα κάτι που, όπως πολλά που γράφω, α) δε με εξέφραζε πλήρως αλλά εξέφραζε ότι ένοιωθα εκείνη τη στιγμή, και β) δεν έγινε αντιληπτό με τον τρόπο που επιθυμούσα. Γενικά το ποστ αυτό ήταν μια απόδειξη πως δεν γράφω καλά όταν πρέπει να κοιμηθώ αντί να γράφω κείμενα για το βλογ.

Αλλά είχα θερμότατους μαχητές των απόψεών μου που μου αποδείξανε πως τα όσα γράφω είναι φασιστικότατα {υπερθετικός του φασιστικά αλλά δεν το έχει το word}. (ναι, σε εσένα και εσένα αναφέρομαι.)

Έχει να κάνει με τη γενιά του βλογ και τις απόψεις μου για αυτήν. Το αστείο είναι πως στο ποστ σκατά είχα αντιφάσεις με το ποστ η γενιά του βλογ.

Τα βλογ. Ας δούμε λοιπόν ως τι χρησιμοποιούνται: Ως ένα μέρος που μπορεί κανείς να αναρτήσει συνδυασμούς από κείμενα, εικόνες, και ήχους. Μπορεί να είναι ένα ημερολόγιο που μοιράζεσαι τις σκέψεις σου με φίλους αλλά και αγνώστους, ή μπορεί να είναι ένα site με πορνό. Η ύπαρξή τους αποτελεί από μόνη της ένα τεράστιο βήμα προς τα μπρος για τη δημοκρατία που τελευταία οπισθοδρομεί. Για αυτό το γράφω και το δηλώνω, είμαι υπέρ του να γράφει κόσμος σε βλογ. Και ας γράφει ότι θέλει.

Ας πάμε όμως τώρα αυτά που με ώθησαν να τα κατακρίνω.

Συλλογισμός πρώτος: η κοινωνία μας, μας έχει διδάξει από την πιο τρυφερή μας ηλικία στο ότι ήμαστε μοναδικές νιφάδες χιονιού, η κάθε μια μας όμορφη και ξεχωριστή. Ταυτόχρονα μας έχει γεμίσει το κεφάλι με φιλοδοξίες. I wanna be a star που ακούγαμε και πρόσφατα. Θέλουμε όλος ο κόσμος να αναγνωρίσει την μοναδικότητά μας. Δεν βγάζω τον εαυτό μου από τον χορό. Το να μην είναι κάποιος επιτυχημένος και δημοφιλής είναι κατακριτέο. Έτσι έχουμε γενιές επί γενεών ανθρώπων που ζούνε μίζερες ζωές επειδή δεν έχουν συμβιβαστεί με την αποτυχία. Επαναλαμβάνω πως αν και γενικά δεν είμαι καλός χορευτής δεν βγάζω τον εαυτό μου από το χορό.

Συλλογισμός δεύτερος: Λογοκρισία μέσο της μάζας. Παλαιότερα, επί μεσαίωνα κυρίως, υπήρχε η ιερά εξέταση που καθόριζε τι αξίζει και τι όχι για την ανάγνωσή μας. Ο κόσμος δεν θα είχε πρόσβαση σε αιρετικά πράγματα. Όμως πλέον ο κάθε ένας από εμάς είναι συγγραφέας, και έτσι η μάζα της πληροφορίας που παράγεται ημερησίως είναι μεγαλύτερη από τη μάζα πληροφορίας που μπορεί να απορροφήσει ένας άνθρωπος ετησίως. Συνεπώς πολλά αξιόλογα πράγματα χάνονται λόγο του όγκου των πληροφοριών που παράγονται αδιαλείπτως.

Σύνθεση των συνειρμών: αξίζει να γράφω; Είμαι μοναδικός; Δεν είμαι. Τριγύρω μου υπάρχουν πιο γλαφυροί, μα και πιο ωμοί βλόγεροι από εμένα που στην ουσία όμως λένε τα ίδια με εμένα. Όμως άμα αξίζει να συνεχίσω να γράφω; Ναι. Αξίζει. Γιατί ακόμα και αν δεν είμαι μοναδικός, και αν δεν είμαστε παρά καχεκτικές κόπιες κάποιου καλύτερου συγγραφέα από εμάς, υπάρχουν στιγμές που κάπως πρέπει να σπάσεις λίγο κάποια δεσμά από πάνω σου, είτε αυτά είναι προκαταλήψεις που έχει ο κόσμος, είτε οτιδήποτε άλλο σε βαραίνει, και έστω για λίγο έτσω διαδυκτιακά να φωνάξεις: ΑΞΊΖΩ!

Ζητώ συγνώμη σε όσους προσέβαλα με προηγούμενα ποστ. Θα προσπαθήσω να εκφράζομαι πιο καθαρά και λιγότερο dada-ιστικά. Όποιες διαφωνίες δεκτές. J

{Σημείωσεις πριν τις ξεχάσω. Κάντε και εσείς χρήση της λέξης βλογ αντί για την λέξη blog. Και δεν είμαι άθλιος στη φωτογραφία που ανάρτησα;}

8 comments:

Anonymous said...

Οι περισσότεροι βλόγερς (για να ακολουθήσω την προτροπή σου) δεν το παίζουν συγγραφείς. Ο καθένας απλά δηλώνει την παρουσία του σε μια κοινωνία που ξεπερνά τα όρια της παρέας, της γειτονιάς, της πόλης, της χώρας. Αυτό γίνεται γιατί απλά μας δίνεται η ευκαιρία.
-Χαιδεύουμε το ναρκισσισμό μας.
-Παλεύουμε να ξεχωρίσουμε απ'τη μάζα που μας πνίγει.
-Παίζουμε μ'αυτό το καινούριο παιχνίδι.
-Λογοτεχνίζουμε για να πούμε πράγματα που δεν λέγονται ίσως αλλιώς.
-Κρατάμε το ημερολόγιο μιας εποχής.
-Συμμετέχουμε.
-Πολλοί κάνουν και το ψώνιο τους ονειρευόμενοι να μείνουν στην ιστορία ως συγγραφείς και το κάνουν τσάμπα. Άλλοι καυλώνουν. Άλλοι ψάχνουν ένα ταίρι.
κτλ κτλ κτλ
Καθρέφτης είναι, δρώμενο, μαζική περφόρμανς αν θέλεις. Μην το στριμώχνεις στη λογική..
Σόρρυ για το μέγεθος του σχολίου, (μια χαρά είσαι στη φωτό, αυτά..

Giannis Michalopoulos said...
This comment has been removed by the author.
Giannis Michalopoulos said...

Εγώ πάλι δεν θα ακολουθήσω την ορολογία σου, και θα προτιμήσω να κρατήσω τον όρο bloggers καθώς το βλόγερς μου φέρνει κατα νού τη μισητή ανεμοβλογιά, που δεν έχω περάσει όταν ήμουν μικρός. Χαλάρωσε πάντως, η blogόσφαιρα δεν παρεξηγεί. Θα στο πω με 4 λέξεις και όποιες κατάλαβε, κατάλαβε: Malkavian Madness Network. Να και κάτι που ελπίζω να σε βοηθήσει στις dadaστικές σου αναζητήσεις:

http://i119.photobucket.com/albums/o160/Blennon/dadaseph.jpg

A.Charantonis said...

@Χαρολούλουδα: Χμ... Δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα που δε προσπαθώ να στιμώξω στην λογική. Μαθηματικός είμαι:P

@Μυστικός πράκτορ ΦΒ: thnx for the pic. Σχεδόν φαίνομαι τρελός. Και διαφωνώ ως προς το ότι η βλογόσφαιρα δεν παρεξηγεί. Απλά μπορεί να αγνωήσεις τις παρεξηγήσεις πιο εύκολα.

Τέλος πάντων. Πολύ το έπιασα το ζήτημά, καιρός να το αφήσω.

Erisadesu said...

ναι είσα αρκετά άθλιος την φωτό σου :P ωραία η απάντηση και το ξεκαθάρισμα στο βλογ σου.

Anonymous said...

Η αριθμητική έχει λογική. Τα μαθηματικά όπως λέει κ ένας φίλος, είναι ιδέες..

A.Charantonis said...

@Erisabetsu-chan: Arigatogosaimas!

@paperflowers: Κάτι τέτοιο νόμιζα και εγώ... Μέχρι που κλήθηκα να μάθω και να διδάξω μαθηματική λογική, το υπέρτατο μάθημα λογικής, που ασχολείτε με πράγματα τόσο ξεκάρφοτα αλλά με τέτοιο λογικό τρόπο που αναρωτιέσαι αν υπάρχει πουθενά αλλού λογική... (Αν και το τι είναι τα μαθηματικά ως σύνολο, άντε να το προσδιορίσεις...)

Anonymous said...

Πολύ καλό το ποστ σου.

Συμφωνώ με το πρώτο comment tου paperflowers. Οι πιο πολλοί bloggers δεν έχουν καμία ιδιαίτερη σχέση με την συγγραφή. Και τα blogs μια μόδα της εποχής είναι. Έχει ο φίλος σου και φτιάχνεις και εσύ ένα για οποιονδήποτε χ ή ψ λόγο. Έτσι απλά. Δεν θέλω βέβαια να τους ισοπεδώνω όλους μιας και υπάρχουν bloggers που είναι εν δυνάμη συγγραφείς ή έχουν ταλέντο. Και συνήθως αυτοί είναι που διαβάζονται και από τους πειρσσότερους.